Cum fotografia digitală nu era disponibilă în 1997, umătoarele lucrări sunt scanate după fotografii făcute pe film, de la ultima mea expoziție de pictură.
As digital photography was not yet accessible at the time, these are scans of the film photos I've taken on my last painting exhibition in 1997.
As digital photography was not yet accessible at the time, these are scans of the film photos I've taken on my last painting exhibition in 1997.
THN's Painting exhibition Cyprus 1997
Still Life in the kitchen © THN 1997
Pentru prima dată am ajuns in Cipru în 1989, dar prima mea expoziție de pictură acolo a avut loc cu mulți ani mai târziu, în 1994, atunci când am decis să mă stabilesc acolo.
I first arrived in Cyprus back in 1989, but I had my first exhibition there years later, in 1994, after art school, the year I decided to settle there.
Daffodils ©THN 1997
Boys Fishing ©THN 1997
Shoemaker ©THN 1997
Născut în zona Dobrogei, eu, ca mai toți artiștii zonei, eram influențat de culorile specifice peisajului, unde predomină terenul cleios și foloseam așadar o paletă de culori unitară. Cipru m-a învățat ce este culoarea. Din momentul în care am ajuns acolo am fost fascinat de puritatea peisajului mediteranean al cărui culori profunde, vor ambiționa întotdeuna un artist aflat în căutarea frumosului; obișnuiam să le numesc simplu: Culori adevărate...
Coming out from the area of Dobrogea, Romania, a dry clay land, I was, as most local artists, using a more uniform color palette. Cyprus taught me colour. As I got there I was mesmerized by the purity of the mediterranean landscape and its intense colors; I use to call them: True colors...
Remembering the tides ©THN 1997
Anchor ©THN 1997
On the shore of Paphos ©THN 1997
Cunoșteam teoria conform căreia aerul mai rarefiat din emisfera tropicală face ca culorile să arate mai puternice. Acum puteam să o observ acest fenomen cu proprii mei ochi și astfel am rămas marcat pe viață. Mi-am dat apoi drumul la imaginație și am căutat să aplic acea paletă și altor locuri fictive.
I knew that thin air helps all things look brighter and therefore they look more colorful, and now I could see it with my own eyes. I was set for life! I let my imagination run free and aplied the same palette on other fictional compositions.
Vivid Venice ©THN 1997
The Channel ©THN 1997
Am avut câteva expoziții de pictură în perioada anilor 80-90, când pictura era încă la modă. Tot atunci am încercat să experimentez pictura pe diferite materiale. Am luat-o la început mai mult ca pe o provocare. Un lucru este sigur însă: Am rămas îndrăgostit de culorile pure, indiferent de materialul de bază pe care le-am așternut.
I tried my hand at it with a few shows during the late 80'-90' when painting was still in fashion. During the same period I started experiencing on other materials too. More as a challenge. But a fact is clear though: I remained dedicated to pure color for life, what ever the canvas.
Amphora 1 ©THN 1997
Amphora 2 ©THN 1997
Amphora 3 ©THN 1997
Amphora 4 ©THN 1997
Amphora 5 ©THN 1997
Pictura va fi întotdeauna prima și adevărata mea dragoste. Și indiferent dacă voi picta pe pânză, pe vase, digital, prin video sau prin fotografie am învățat că poveștile pot fi spuse cu culoare pe orice platformă media.
Painting will always be my first and true love. Either I will try doing it on canvas, pots, digital screen in both video and photography form I learned that stories can be told with colours on any visual platform.